10 dodatków, które zwiększą Twoją sprzedaż w sklepie internetowym - bo kupowanie musi być miłe, szybkie i wygodne - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

10 dodatków, które zwiększą Twoją sprzedaż w sklepie internetowym - bo kupowanie musi być miłe, szybkie i wygodne

Sklep internetowy jest po to, żeby jego właściciel sprzedawał, a konsumenci kupowali. Szybko, łatwo i bez wychodzenia z domu. Sprawa wydaje się prosta, nie żyjemy w średniowieczu, żeby nie wiedzieć, jak to zrobić. Pandemia nauczyła tych, którzy wcześniej nie zainwestowali w sklep internetowy, że najwyższa pora, by jednak zainwestować.

Wychodzimy więc z założenia, że skoro to czytasz, masz już własny sklep internetowy albo za chwilę będziesz go miał. W jakie dodatki powinien być wyposażony? Oczywiście w takie, które bezbłędnie przeprowadzą użytkownika przez proces zakupowy i doprowadzą ostatecznie do finalizacji w sposób intuicyjny, łatwy i przyjemny. W tym tekście chcemy Ci jednak opowiedzieć o dodatkowych funkcjonalnościach, które wpływają pozytywnie na jakość Twojej sklepowej usługi - wzbudzają zaufanie wśród klientów i jeszcze bardziej ułatwiają zakupy. Do czego to doprowadzi? Do wyższej sprzedaży. Bo sama opcja "kup" to dzisiaj trochę za mało.

1. Rabaty/promocje w Twoim e-sklepie

Wolisz kupować produkty, na które masz kody promocyjne czy takie, za które musisz zapłacić pełną cenę widniejącą na stronie? To pytanie retoryczne. Moduł z kodami rabatowymi można już znaleźć niemal w każdym większym internetowym sklepie. W mniejszych też się to sprawdza! Kody generowane są przez panel administracyjny danej strony www. Rabaty mogą być różne: ograniczone czasowo lub całkiem bezterminowe; uniwersalne i dostępne każdemu albo przypisane konkretnemu użytkownikowi. Może chcesz przyznać kod rabatowy na pierwsze zakupy, a może na te powyżej 200 zł? Ustal rabat procentowy albo zaoferuj np. 30 zł zniżki na kolejną transakcję. Moduł z kodami rabatowymi zachęca nowych klientów do zrobienia pierwszych zakupów, a tych dawnych i nieaktywnych - do powrotu na udane zakupy.

Rabaty/promocje-dodatek-zwiekszajacy-sprzedaz-w-esklepie

Źródło: https://panpablo.pl/

2. Wishlist, czyli jeden klik

Lista życzeń klienta to tak naprawdę prezent dla Ciebie, właściciela sklepu. Dzięki niej klienci mogą zapisać sobie produkt, którego akurat w danym momencie nie mogą kupić, ale chcieliby do niego wrócić. Nie zawsze jest opcja natychmiastowego kupienia tego, co nam się żywnie podoba, niekiedy należy dopełnić portfel, poczekać na kolejną wypłatę albo… na datę swoich urodzin, ponieważ listę życzeń najczęściej można udostępnić znajomym jako dyskretna sugestia prezentowa. Wishlist to ogromne ułatwienie dla klientów, bo odnalezienie wymarzonego przedmiotu to jedno kliknięcie, a nie przekopywanie się przez kilka warstw wyszukiwarki i filtrowania na stronie.

3. Pozwól swoim klientom śledzić przesyłkę

Wprowadzenie do swojego sklepu opcji śledzenia przesyłek to rozwiązanie na pięć z plusem. Sam powiedz, wolisz się zastanawiać, kiedy ewentualnie Twoja przesyłka do Ciebie dotrze i na wszelki wypadek spędzić w domu cały tydzień w oczekiwaniu na kuriera, czy może mieć szczegółowe dane na temat jego wizyty i nie tracić czasu? Odpowiednia integracja z systemami informatycznymi firm kurierskich wcale nie będzie dla Ciebie tak obciążająca, jak może Ci się wydawać, a poczucie bezpieczeństwa klientów i ich zaufanie do Ciebie są bezcenne. Na pewno zaprocentują w przyszłości zwiększoną liczbą sfinalizowanych koszyków.

Zrzut ze strony internetowej Pan Pablo - śledzenie zamówień

Źródło: https://panpablo.pl/

4. Wirtualny pracownik działu obsługi klienta

Ze sklepem stacjonarnym sprawa jest prosta - podchodzisz do jednego z wielu doradców i zadajesz mu na żywo wszystkie pytania dotyczące produktu, który akurat Ci się spodobał. Ze sklepem internetowym jest trudniej - kogo masz zapytać, jeśli za cały proces zakupowy odpowiada mechanizm zaprogramowany przez webmasterów? To dlatego tak ważny będzie tu wirtualny ekspedient, którego również stworzy… programista. Chodzi o system wyposażony w odpowiedzi na pytania, które mogą paść ze strony klientów. Nie oszukujmy się, potencjalny klient będący w sklepie z butami nie zapyta o pogodę na jutro albo o kalorie w hamburgerze, którego właśnie zjadł, dlatego dość łatwo opracować scenariusz. Wirtualny doradca to taki pracownik działu obsługi klienta, który dzięki odpowiedniemu zaprogramowaniu naprawdę może być pomocny i dzielić się swoją wiedzą. Klient czuje się zaopiekowany i doinformowany.

Wirtualny doradca - czat z doradcą w sklepie internetowym

Źródło: https://panpablo.pl/

5. Newsletter, czyli list z Twoją ofertą

Newsletter to sprawa coraz bardziej oczywista, ale mimo wszystko wielu klientów wciąż pyta o sens tej funkcjonalności. To bardzo proste - jeśli ktoś zapisuje się dobrowolnie na newsletter, to znaczy, że chce otrzymywać informacje na temat tego, co dzieje się w Twoim sklepie i jakie nowości masz do zaoferowania. Wprowadzasz do sprzedaży nową kolekcję sukienek na lato? Wyślij newsletter i zachęć swoje klientki do obejrzenia nowej oferty. Zaproponuj rabat, żeby widziały one korzyści płynące z Twoich wiadomości. Regularne mailingi to naprawdę świetny sposób na przypominanie o sobie klientom i dotarcie do nich ze swoją ofertą, której normalnie mogliby przecież wcale nie zobaczyć. Newslettery już od wielu lat uznawane są za świetne narzędzie reklamy.

6. Logowanie przez Facebooka i konto Google

Uzyskanie wiedzy o kliencie podejmującym działania na Twojej stronie nie musi się wiązać z obowiązkiem rejestracji i ponownych logowań. Wypełnianie formularzy rejestracyjnych nie należy do najprzyjemniejszych i najszybszych, dlatego klienci zdecydowanie bardziej wolą logowanie jednym przyciskiem, który pozwoli im na zakupy w Twoim sklepie. Ułatwianie mu dotarcia do celu pomoże Ci szybciej i bez irytacji doprowadzić go do finalizacji transakcji.

Logowanie przez Facebook i konto Google - wizualizacja

Źródło: https://panpablo.pl/

7. Zakup bez konieczności rejestracji

Niektórzy wcale nie mają ochoty podawać swoich danych ani tworzyć powiązań między swoim prywatnym fejsbukowym kontem a Twoim sklepem. Właściwie to dlaczego nie mogą dokonać zakupu bez konieczności logowania? Przecież potrzebne będą tylko dane do wysyłki. Pozwól na to swoim klientom - zaoszczędzisz ich czas, dasz im przestrzeń i swobodę decydowania o tym, jakie informacje o sobie chcą ujawniać. I bądź pewny, że to docenią.

8. Pozwól porównać produkty

Duża liczba parametrów produktów i - co gorsza - produkty o bardzo podobnej specyfikacji nie ułatwiają podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej, a rozciągają ją w czasie i sprawiają, że wątpliwości rosną. Decydując się na zakup konkretnego przedmiotu, chce się wybrać opcję najlepszą pod każdym względem, dlatego przydatna okazuje się tu porównywarka produktów. Jasne i przejrzyste zestawienie dwóch lub kilku podobnych produktów pozwoli wskazać subtelne różnice i szybko wyłonić zwycięzce, który trafi do koszyka, a następnie do domu Twojego klienta.

9. Historia zakupów

Stymulowanie sprzedaży poprzez stworzenie historii zamówień, którą każdy zalogowany użytkownik może śledzić, jest kolejnym strzałem w dziesiątkę. Funkcja pozwoli jednym przyciskiem trafić do poprzednio zamawianych produktów, których zakup klient prawdopodobnie będzie chciał ponowić. Jakie branże najlepiej na tym wychodzą? Te sprzedające produkty, które należy nabywać regularnie, np. duże opakowania karmy dla zwierzaków. Na wszelki wypadek możesz też podsyłać swoim klientom spersonalizowane newslettery, które przypomną o Tobie i przedmiotach, które jakiś czas wcześniej od Ciebie kupili. No i stałe zlecenie masz prawie jak w banku.

Historia zamówień w sklepie internetowym - wygląd

Źródło: https://timeandmore.pl/

10. Idealna wersja mobilna Twojego sklepu internetowego

Wersja mobilna każdej strony www to niby dziś oczywistość, bo specjaliści od kilku lat już trąbią, że liczba osób robiących zakupy przez smartfona stale rośnie. Ale w praktyce wszystko nie jest tak proste i oczywiste. A już na pewno nie jest intuicyjne, szczególnie na niedopracowanej wersji witryny. Strona RWD to strona dostosowana do najróżniejszych modeli telefonów i ekranów tabletów czy mniejszych laptopów. Warto pamiętać, że sklep, który nie jest idealnie zaprojektowany w technologii RWD traci ogromną liczbę klientów, dla których naturalne jest robienie zakupów podczas stania w porannym korku czy na wygodnym fotelu chwilę przed rozpoczęciem seansu filmowego.

*Powyższa dziesiątka nie wyczerpuje oczywiście tematu dodatków do Twojego sklepu internetowego. Nasz artykuł opisuje jedynie część funkcjonalności, które warto wprowadzić na stronę www w celu zwiększenia jej atrakcyjności, wygody klientów i ostatecznie - Twojej sprzedaży. Zadbaj więc o większą liczbę klientów, a jeśli potrzebujesz pomocy lub masz dodatkowe pytania, odezwij się do nas. Chętnie o wszystkim Ci opowiemy!

Autorka wpisu: Kinga Sabak

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
NIP: 822 235 18 56
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych