Gadżety reklamowe - lamersko czy fancy? O znaczeniu upominków reklamowych - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

Gadżety reklamowe - lamersko czy fancy? O znaczeniu upominków reklamowych

Gadżety reklamowe często kojarzą nam się negatywnie. Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego? Naszym zdaniem to wina bezmyślnie wciskanych nam ulotek przy stacji metra, nachalnego wręczania niedziałających długopisów czy niepraktycznych przedmiotów z logotypem firmy, które nadają się do kosza na śmieci.

Tymczasem gadżety reklamowe to kluczowe narzędzie marketingowe przekazujące wartości firmy i - paradoksalnie - wywołujące pozytywne emocje u odbiorców. Istotne jest tylko, by tworzyć je z głową, kierować do właściwych ludzi i rozdawać w odpowiednim miejscu. W tym tekście opowiemy Ci o znaczeniu gadżetów reklamowych dla wizerunku firmy i wyjaśnimy, dlaczego szczotka do włosów może być strzałem w dziesiątkę.

Badania na temat gadżetów reklamowych

Według badań przeprowadzonych przez Ipsos w 2018 roku, upominki reklamowe są postrzegane jako niezwykle skuteczny element strategii marketingowej. To fantastyczna wizytówka firmy i sposób na budowanie wizerunku marki. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania? Na przykład takie, że najbardziej pożądaną cechą artykułów promocyjnych jest ich funkcjonalność i jakość wykonania. Ankietowani przyznali także, że jest bardzo mało naprawdę unikalnych gadżetów, które wzbudzają realne zainteresowanie i są czymś nowym, zachwycającym.

Według badań przeprowadzonych przez Ipsos w 2018 roku, upominki reklamowe są postrzegane jako niezwykle skuteczny element strategii marketingowej. To fantastyczna wizytówka firmy i sposób na budowanie wizerunku marki.

Wartość gadżetów

Nie zamierzamy Ci wmawiać, że gadżety reklamowe momentalnie przyczynią się do wyższej sprzedaży Twoich produktów. Wręcz przeciwnie, prawdopodobnie przez długi czas będziesz miał jedynie poczucie wydanych na bibeloty pieniędzy. Wiedz jednak, że to inwestycja w przyszłość. Bezpośrednim celem zamawiania materiałów reklamowych nigdy nie może być sprzedaż. To jedynie cel pośredni, naprawdę poboczny. Chodzi raczej o to, żeby miłe, ładne i potrzebne przedmioty, które podarujesz ludziom, towarzyszyły im w codziennych czynnościach, wywoływały pozytywne uczucia i zostawiały ślad w ich podświadomości (poprzez kolorystykę, kojarzenie z Tobą). Tak naprawdę ktoś, kto będzie używał kubka od Ciebie tylko dlatego, że jest designerski, być może dopiero po kilku latach stwierdzi, że potrzebuje usług lub produktów, które oferujesz. Plus jest taki, że gdy już do tego dojdzie, automatycznie pomyśli o Twojej firmie, jako że przez tak długi czas codziennie patrzył na Twoje logo.

Bezpośrednim celem zamawiania materiałów reklamowych nigdy nie może być sprzedaż.

Gadżety reklamowe, które są na miejscu

Pisząc "na miejscu" wcale nie chodzi nam o poprawność i zgodność z savoir vivre’em. Chodzi literalnie o miejsce. Jakie gadżety reklamowe warto wręczyć na umówionym spotkaniu przedstawiciela Twojej firmy z potencjalnym klientem? To powinien być praktyczny pakiet pasujący do Twojej działalności, który pokaże mu Twoje profesjonalne podejście, np.: designerska teczka zaprojektowana zgodnie z identyfikacją wizualną firmy, stylowy i dobrej jakości długopis, ew. ekologiczna smycz, której nie będzie wstyd pokazać w przestrzeni publicznej. Inne materiały wręczysz ludziom na imprezie plenerowej: może warto mieć tam kolorowe, oryginalne parasole albo wielorazowe, nowoczesne kubki do drinków z logotypem firmy? Na targach firmowych przydadzą się ulotki z oryginalnym projektem graficznym i intrygującym, zaczepnym tekstem czy unikatowe wlepki, a na piknik rodzinny - może kubki, czapeczki dla dzieci, koszulki? Wystarczy trochę wyobraźni, by dać ludziom dokładnie to, co będzie akurat na miejscu.

Upominki nie od czapy

Zostało już powiedziane, że ogromną wartość dla badanych, czyli Twoich potencjalnych klientów, stanowi użyteczność upominków reklamowych. Także pierwsza zasada jest taka: im bardziej gadżet funkcjonalny, tym lepiej. Nie stronimy więc od fancy czapeczek czy kosmicznych długopisów z linijką w środku. Dodatkowo fajnie, jeśli konkretny gadżet swoją formą przypomina działalność danej firmy, w jakiś sposób się z nią łączy. Przykłady? Kojarzycie firmowe karteczki na mini paleciaku? To dobry pomysł na gadżet dla firmy transportowej. Analogicznie, odpowiednia dla producenta karm dla zwierzaków będzie stylowa miseczka albo ręcznik dla pupila, a jeśli chodzi o zakład fryzjerski, warto zaprojektować solidne szczotki do włosów z logotypem firmy czy karty lojalnościowe, zachęcające do ponownego skorzystania z usług. To nie muszą być drogie gadżety, niech będą symboliczne, ale przydatne i zwyczajnie ładne.

Pierwsza zasada jest taka: im bardziej gadżet funkcjonalny, tym lepiej. Nie stronimy więc od fancy czapeczek czy kosmicznych długopisów z linijką w środku.

Gadżety na plus

Odpowiedź na pytanie z tytułu jest dość prosta. Gadżety reklamowe mogą być nie tylko fancy, ale także bardzo, bardzo skuteczne. Wzmacniają pozytywne wrażenie w czasie spotkań z klientami, kształtują pozytywny wizerunek firmy, są w sprawie wypromować nowe usługi i nowe działalności. Na koniec ciekawostka pochodząca z przytaczanych już badań Ipsos: dla małych i średnich przedsiębiorstw gadżety to najskuteczniejszy kanał komunikacji z klientami. Chyba więc nie warto dłużej zwlekać z ich zamówieniem?

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
NIP: 822 235 18 56
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych