Podstawy podstaw czyli optymalizacja meta tagów pod SEO - tytuł, opis, słowa kluczowe i robots. - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

Podstawy podstaw czyli optymalizacja meta tagów pod SEO - tytuł, opis, słowa kluczowe i robots.

Znaczniki Meta

Czym są znaczniki Meta nazywane także meta tagami? Są to instrukcje dla robotów wyszukiwarki Google wskazujące najważniejsze aspekty naszej witryny. Odgrywają one dużą rolę w pozycjonowaniu strony, a ich brak lub niepoprawne uzupełnienie może narazić Cię na niskie pozycje w wynikach wyszukiwania. Część z meta tagów jest widoczna dla użytkowników Twojej witryny np. jako tytuł karty w przeglądarce i dodatkowo pomaga w znalezieniu informacji. Większość popularnych CMS’ów pozwala na ich uzupełnienie i edycję, dlatego warto się nimi zainteresować.

Przykładowy panel administracyjny z możliwością uzupełnienia znaczników dla wybranej podstrony. Zazwyczaj jest to zakładka “SEO”.

Przykładowy panel administracyjny z możliwością uzupełnienia znaczników dla wybranej podstrony. Zazwyczaj jest to zakładka “SEO”. Jest to krok do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania, praktycznie za darmo!

Meta Title - jakie znaczenie ma tytuł strony?

Meta Title to jeden z najważniejszych tagów na witrynie. Pojawia się w zakładce okna przeglądarki:

 oraz na liście wyników wyszukiwarki:

Określa czego dotyczy dana strona lub podstrona oraz jakie informacje zawiera. Słowa kluczowe w odpowiedni sposób wplecione w tytuł witryny mają duży wpływ na jej pozycję.

Ważne - jeśli tytuł witryny będzie zawierał błędne, lub niezwiązane z witryną informacje, na liście wyników, wyszukiwarka może wyświetlić inną treść - lepiej dopasowaną do zawartości witryny. Warto wiedzieć, że Title to element, który w dużym stopniu zachęca użytkownika do kliknięcia w wynik wyszukiwania. Może przełożyć się bezpośrednio na więcej odwiedzin strony.

Jak stworzyć dobry tytuł?

  • Title powinien być prosty i zawierać jednocześnie jak najwięcej informacji o Twojej witrynie, jak lead zachęcający do kliknięcia w artykuł.
  • Nie należy stosować zbyt długiego tytułu - najlepiej jeśli będzie to około 70 znaków. Więcej najprawdopodobniej nie wyświetli się w wynikach wyszukiwarki.
  • Ważne aby w tytule znalazły się słowa kluczowe po wyszukaniu których powinna wyświetlić się Twoja strona. Pamiętaj aby występowały także w treści witryny. Stosuj je naturalnie, nie wrzucaj wielu słów na raz. Tego typu teksty ciężko się czyta i mogą zniechęcić potencjalnego klienta. Zbyt duże nasycenie może też nieść za sobą negatywne skutki w postaci niższych pozycji strony.
  • Powiązanie z Twoją marką, firmą - dobrze jeśli w tytule znajdzie się nazwa Twojej firmy, brandu, aby zachować spójność i świadomość marki.
  • Stosuj znaki dzielące tytuł aby zadbać o czytelność: kropki, przecinki, linie pionowe, myślniki.
  • Bardzo dużym błędem jest powtarzanie się tego samego tytułu na wielu podstronach. Zadbaj o to aby każda podstrona miała swój indywidualny.

Przykłady dobrych title:

  • Zakład Usług Pogrzebowych - Fa Walkiewicz - Międzynarodowy transport zmarłych.
  • Tworzenie Stron WWW i Sklepów Internetowych - Warszawa, Mińsk Maz - bcweb.pl
  • ByAnka - Dodatki do domu, odzież i akcesoria. Produkty handmade dziergane w Polsce

Meta Description - gdzie wyświetla się opis meta witryny?

Opis witryny jest drugim i ostatnim tagiem, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwarki Google.

Ma bardzo duże znaczenie ze względu na dużo większą ilość treści, którą można w nim umieścić, w porównaniu do tagu Title. Pełni podobną funkcję jak zajawka na okładce książki lub wyróżniony fragment artykułu. Przedstawia co znajduje się na danej podstronie i zachęca użytkownika do jej odwiedzenia. Jeśli nie uzupełnisz go w swoim CMS’ie, wyszukiwarka sama zdecyduje co wyświetlić korzystając z treści zawartej na stronie, warto jednak nie pozostawiać tego przypadkowi i samemu zadbać o dobry meta description.

Jak zoptymalizować Meta Description

  • Wykorzystaj słowa kluczowe! W naturalny sposób wpleść je w tekst opisujący daną podstronę. W przypadku kiedy użytkownik wpisze daną frazę i wystąpi ona w Twoim opisie - zostanie pogrubiona co przekłada się na większą atrakcyjność Twojego wpisu w wyszukiwarce.
  • Call to Action (CTA) - Zachęć do działania. Ze względu na to że długość opisu jest zdecydowanie większa, warto podpowiedzieć użytkownikowi wyszukiwarki co ma zrobić - Sprawdź.., Dowiedz się jak… 
  • Przedstaw zalety oferty, pokaż w prosty sposób dlaczego spośród setek stron, powinien odwiedzić właśnie Twoją. Wejdź w buty klienta i pomyśl co może decydować o wyborze Twojej oferty.

Przykłady dobrych meta description:

  • Zakład Usług Pogrzebowych Walkiewicz oferuje międzynarodowy przewóz zmarłych oraz zajmuje się kompleksową organizacją pogrzebów. W sposób profesjonalny dokonujemy niezbędnych formalności związanych z międzynarodowym transportem zmarłego oraz przygotowaniem wyjątkowego i godnego pożegnania.
  • Zajmujemy się projektowaniem i budową nowoczesnych stron www i sklepów internetowych. Sprawdź opinie klientów i zaufaj profesjonalistom! Warszawa, Mińsk Maz.
  • Jesteśmy Anna i Zuzanna, duet mama i córka. Dziergamy produkty z najwyższej jakości włóczek. Nasze projekty powstają z wełny, kaszmiru i sznurka bawełnianego. Cenimy prostotę i minimalizm. Tworzymy dodatki do domu oraz odzież i akcesoria.

Meta Keywords - dlaczego nie warto?

Kilkanaście lat temu tag meta keywords zaliczał się do wielkiej trójki, dlatego w wielu wtyczkach można jeszcze spotkać pole do jego uzupełnienia. Warto jednak wiedzieć, że nie jest on już brany pod uwagę przez roboty Google, oraz użytkownik witryny nie jest w stanie go nigdzie zobaczyć, z tego powodu nie warto zawracać sobie nim głowy. Czas i energię poświęconą na jego stworzenie warto wykorzystać w odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi, oraz optymalizację title i description.

Meta Robots - powiedz Google co ma robić.

Tag meta robots służy do wskazania robotom wyszukiwarki Google co mają zrobić gdy trafią na naszą witrynę. Ma to duże znaczenie gdy chcemy wykluczyć jakąś podstronę, lub linki wychodzące. Przykład: Regulamin, Polityka prywatności, Strona logowania i rejestracji, czyli podstrony na których treść może uznać za powielony z innej witryny.

Przykłady parametrów dla tagu Meta Robots:

  • all - indeksuj wszystko, wraz z linkami
  • index - indeksuj witrynę
  • follow - indeksuj linki na witrynie
  • noindex - nie indeksuj witryny
  • nofollow – nie indeksuj linków
  • index, follow - indeksuj wszystko, wraz z linkami
  • noindex, nofollow - nie indeksuj nic
  • none - nie indeksuj nic

Podsumowując

Uzupełnienie znaczników meta biorąc pod uwagę współczesne rozwiązania w systemach CMS, nie jest czymś trudnym, nie wymaga “grzebania” w kodzie strony. Przed wykonaniem tego zadania należy wykonać odpowiedni research i wykorzystać przedstawione w artykule wskazówki. Przy odrobinie chęci można zrobić to we własnym zakresie. Biorąc pod uwagę jak wielką moc mają te zabiegi, warto się nad tym pochylić i wyprzedzić konkurencję, która o to nie zadbała.

Jeśli artykuł okazał się niewystarczający i potrzebujesz pomocy -> Napisz do nas,

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
NIP: 822 235 18 56
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych