Fenomen AdWords polega na tym, że dajemy klientowi to, czego on właśnie w tym momencie szuka
Czym jest kampania AdWords?
P.C.: To nowoczesna forma reklamy internetowej, którą dzielimy na dwa filary - reklamę w sieci reklamowej i reklamę w wynikach wyszukiwania. Sieć reklamowa to reklamy wyświetlane na stronach internetowych, które udostępniają powierzchnię reklamową, ta druga - oczywiście w wyszukiwarce. Druga jest według mnie bardziej subtelna i efektywna, to głównie na nią stawiamy.
Na czym to polega?
Najprościej wyjaśnić na przykładzie. Wpisujemy w wyszukiwarce jakąś frazę, coś, czego poszukujemy. Jeśli firma korzysta z kampanii AdWords, reklama strony z usługą, której poszukuje klient, znajdzie się na górze w wyszukiwarce, w pierwszych pozycjach. Dzięki takiej formie reklamy klient szybciej trafi na tę stronę i skorzysta z usługi.
W czym jest ona lepsza od innej formy reklamy?
Kampania Adwords jest mocno stargetowana na konkretnego użytkownika. Jeśli wyświetlamy banery w komunikacji miejskiej - oglądają je wszyscy, bardzo często po prostu przypadkowi ludzie, zupełnie nie zainteresowani ofertą. Płacimy wtedy za reklamę niezależnie od tego, czy patrzący jest zainteresowany usługami z reklamy, czy nie. To nie ma znaczenia, że w komunikacji siedzi staruszka, a my reklamujemy najnowszego smartfona, bo i tak musimy za reklamę zapłacić. W przypadku reklamy AdWords proponujemy klientowi coś, na czym mu właśnie w tym momencie zależy.
Mam firmę i chcę mieć reklamę AdWords. Co muszę zrobić?
Zlecić to firmie, która się tym zajmuje - czyli na przykład nam. My dobieramy słowa kluczowe, coś, co może wpisać do wyszukiwarki twój potencjalny klient.
Bazując na naszym doświadczeniu i wiedzy, przewidujemy najbardziej trafne frazy - oczywiście w konsultacji z klientem, dla którego robimy kampanię. W trakcie jej trwania możemy je modyfikować, okrajać lub rozszerzać, czyli stale doskonalić. Dalej już tylko ustalamy budżet i optymalizujemy kampanię. I tu kolejny plus AdWords - płaci się tylko wtedy, gdy klientowi wyświetli się reklama Twojej firmy.
Czym jest optymalizacja kampanii AdWords?
To czynność, której zadaniem jest trafienie do właściwej grupy klientów. Składa się na nią przede wszystkim stała reorganizacja słów kluczowych (i wykluczających), o której już była mowa. To, najprościej mówiąc, redukcja liczby niechcianych wyświetleń reklamy. To stała obserwacja kliknięć, wejść na stronę. To ustalanie celów kampanii, intencji naszych klientów. My - specjaliści od AdWords - jesteśmy ważnym łącznikiem. Dbamy o to, by klient jak najszybciej znalazł firmę, której szuka, a także dążymy do nieustannego zwiększania konwersji bez zwiększania budżetu.
Czy moja reklama zawsze będzie na pierwszym miejscu w wyszukiwarce?
Każda reklama bierze udział w aukcji. Zależy, ile płaci się za kliknięcie. Dajmy przykład. Jest oczywiste, że istnieje wiele firm, reklamujących się na frazę “informatyk Warszawa”. Załóżmy, że ja mogę zapłacić za kliknięcie 2zł, ty 1,4zł, a ktoś trzeci - 2,5zł. Teoretycznie wygra ten ostatni i jego reklama będzie wyżej. Jednak nie tylko pieniądze są tu decydujące. Istotny jest również tak zwany współczynnik jakości. Im bardziej reklama-fraza jest trafna, tym płacimy mniej, a reklama będzie wciąż wysoko.
Czy nie mogę sama prowadzić sobie kampanii?
Możesz. Tak jak możesz sama obciąć sobie włosy zamiast pójść do fryzjera.
Google nawet oferuje doraźną pomoc dla początkujących. Należy jednak pamiętać, że początkowe określenie struktur, nieustanne aktualizacje i konfiguracje wymagają poświęcenia dużej ilości czasu, wiedzy, doświadczenia.. Należy też doliczyć czas na zaznajomienie się z narzędziami analitycznymi i wieloma innymi technikami. Konieczna jest nieustanna obserwacja kampanii, wykluczanie słów, o których wcześniej mówiłem. Jeśli zostanie to zaniedbane, pieniądze przeznaczone na reklamę przepadną.
Dlaczego warto postawić na AdWords?
Fenomen AdWords polega na tym, że dajemy klientowi to, czego on właśnie w tym momencie szuka. My - specjaliści od AdWords - jesteśmy łącznikami. Dbamy o to, by klient trafił dokładnie na to, co oferuje firma, której kampanię prowadzimy. To mądra i oszczędna forma reklamy. Klarownie przedstawia się tu miara zwrotu za inwestycję. Efekty są bardzo szybko widoczne. Ważna jest też możliwość przeznaczenia na początku relatywnie niedużych pieniędzy na reklamę, by przekonać się, czy rzeczywiście ta forma działa. Nie ma tu zmarnowanych złotówek.