Prowadzenie strony na Facebooku 2022 - podstawy - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

Prowadzenie strony na Facebooku 2022 - podstawy

Prowadzenie strony na Facebooku - czy warto?

Social Media przeżywają w ostatnim czasie prawdziwy rozkwit. Według raportu Hootsuite tylko w 2020 do grona użytkowników mediów społecznościowych dołączyło aż 2.5 miliona polskich kont. Jest to wynik aż o 11% wyższy niż rok wcześniej. Facebook - najpopularniejsza tego typu platforma na świecie również zaliczyła spory wzrost i korzysta z niej już 18 milionów polaków (raport Hootsuit). Wszystko wskazuje na to, że ta liczba będzie dalej rosnąć. Tak ogromna baza potencjalnych klientów powoduje, że prowadzenie strony na Facebooku w 2022 roku z marketingowego dodatku, stała się biznesowym obowiązkiem.

Odpowiednie zarządzanie profilem pozwala odnaleźć nowych klientów, utrzymywać dobre relacje z tymi stałymi, a także sprzedawać usługi czy produkty. 

Nie jest to jednak takie proste, jak mogłoby się wydawać, a prowadzenie firmowego Facebooka bez odpowiedniego planu i strategii działania może wyrządzić więcej złego niż dobrego.

W poniższym artykule pokażemy Ci jak krok po kroku założyć firmowy profil, jak go skonfigurować oraz jak zacząć i co publikować, aby Twoja firma była widoczna na Facebooku.

Jak stworzyć stronę na Facebooku?

Aby móc stworzyć stronę na platformie Facebook, najpierw musimy posiadać konto prywatne. Jeżeli spełniamy ten warunek, w lewym rogu klikamy w zakładkę "Strony", a następnie w "Utwórz nową stronę".

 

Zostaniemy przeniesieni do kolejnego okienka. W nim uzupełniamy podstawowe informacje - nazwę strony, kategorię (maksymalnie 3) oraz opis strony. Po prawej stronie w podglądzie możemy zobaczyć jak wprowadzone dane będą się prezentować na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach.

Prowadzenie strony na Facebooku 2022 - podstawy: Oprawa graficzna

Po wykonaniu powyższych czynności nasza strona zostanie utworzona. Następnym krokiem będzie dodanie zdjęcia w tle oraz zdjęcia profilowego.

Warto zadbać tutaj o estetykę oraz o rozmiary grafik. Zdjęcie w tle powinno mieć 820x360 pikseli (lub większe, ale o zachowanych proporcjach), natomiast zdjęcie profilowe powinno być kwadratowe.

Prowadzenie strony na Facebooku 2022 - podstawy: Uzupełnienie Informacji

Kolejnym istotnym punktem na początku funkcjonowania naszego profilu jest uzupełnienie wszystkich informacji o firmie. Pomaga to w zoptymalizowaniu strony oraz dostarczeniu klientowi szczegółowych danych o naszym biznesie.

Aby skonfigurować informacje, należy wejść na nasz profil, odnaleźć zakładkę "Informacje" w lewym panelu oraz kliknąć okienko "Edytuj informacje o Stronie"


Pojawiające się okno umożliwia uzupełnienie informacji takich jak:

  • Kontakt
  • Lokalizacja
  • Godziny Otwarcia
  • Dodatkowe informacje, produkty czy odnośniki do kont na innych portalach (zakładka "Więcej")

Po wypełnieniu tych informacji nasz profil został uzupełniony. Teraz możemy zająć się publikacjami.

Prowadzenie strony na Facebooku 2022 - podstawy: Publikacje

Treści oraz ich regularność mają ogromny wpływ na skuteczność działań na platformie Facebook. Publikacja losowo wybranych postów w nieregularnym odstępie czasowym rzadko przynosi pożądane efekty.

Przed opublikowaniem pierwszego postu warto zastanowić się co chcemy osiągnąć prowadzeniem profilu Facebook oraz jak możemy to zrobić.

Bardzo pomocną praktyką okazuje się stworzenie strategii komunikacji oraz harmonogramu publikacji (np. na cały następny miesiąc). Ułatwia to trzymanie się wyznaczonego planu oraz późniejszą analizę wyników.

Content - czyli co publikować

Publikacje są najważniejszą częścią prowadzenia strony na Facebook'u. Każda branża jest inna, i do każdej trzeba stworzyć inną strategię, jednak jest kilka uniwersalnych porad, które pomogą początkującym stronom na Facebooku niezależnie od niszy:

  • Zbadaj i przeanalizuj, co publikuje konkurencja (nawet ta anglojęzyczna).
  • Stwórz strategię komunikacji i harmonogram publikacji
  • Publikuj regularnie, co najmniej 2 razy w tygodniu
  • Zadbaj o jakość - dobra grafika/film + copy to podstawa!
  • Publikuj zróżnicowane treści. Facebook umożliwia dodawanie zdjęć, filmików, albumów, relacji live itd. Wykorzystaj jak najwięcej z nich, aby na Twoim profil nie wiało nudą.
  • Badaj, analizuj, zmieniaj, wyciągaj wnioski - nie wszystkie posty muszą cieszyć się wielką (albo jakąkolwiek) popularnością. Niektóre typy publikacji są skuteczniejsze od innych. Ważne, żeby zwracać uwagę na to co działa (a co nie) w Twoim przypadku i dostosowywać pod to strategię swoich działań

Kontakt z odbiorcami na Facebooku

Kontakt z odbiorcami na Facebook'u jest bardzo ważną częścią prowadzenia profilu.

Szybkie i rzetelne odpowiedzi na pytania i komentarze klientów są bardzo istotne. Pozwalają budować dobry PR firmy i pozytywnie wpływają na sprzedaż.

Nie wszyscy mają jednak czas, żeby regularnie sprawdzać powiadomienia i skrzynkę pocztową. Z pomocą przychodzi jedno z dostępnych narzędzi, tzw. "Autoresponder". Pozwala on skonfigurować automatyczne wysyłanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Aby skonfigurować autoresponder, należy wejść w panel zarządzania naszą stroną oraz wybrać zakładkę "Skrzynka odbiorcza". Następnie wybrać zakładkę "Automatyczne odpowiedzi", a następnie "Często zadawane pytania". Tutaj możemy stworzyć treść pytania oraz odpowiedź, która będzie wysyłana automatycznie. 


Jeżeli wszystko wykonaliśmy poprawnie, użytkownicy odwiedzający naszą stronę powinni po lewej stronie znaleźć okno z pytaniami:

 

Sprawdzaj statystyki

Platforma Facebook umożliwia nam analizę danych naszej strony. Możemy sprawdzić liczbę odsłon, polubień w danym okresie, a także demografię odbiorców naszej strony oraz wyniki poszczególnych postów.

Do zakładki "statystyki" zaglądaj jak najczęściej, aby móc zmieniać i ulepszać strategię działań na platformie.

Więcej o statystykach na Facebooku oraz Instagramie w jednym z naszych następnych wpisów!

Prowadzenie działań poza swoim profilem

Proces zdobywania odbiorców w Social Mediach jest podobny do lepienia kuli śnieżnej - najtrudniej jest na początku. Warto jest więc od razu wyjść z działaniami poza naszą stronę:

  • Udzielaj się na grupach tematycznych.
  • Komentuj posty większych innych profili z Twojej branży.
  • Zaproś znajomych do polubienia strony oraz udostępniaj publikacje na swoim profilu prywatnym (Znajomi to idealna grupa początkowa, na której możesz zbudować zasięgi).

Prowadzenie strony na Facebooku - podsumowanie

Prowadzenie strony na platformie Facebook jest jednocześnie banalnie proste oraz bardzo skomplikowane. Założenie oraz konfiguracja profilu jest łatwa i nie wymaga specjalnych umiejętności (pokazaliśmy wam to zresztą w dzisiejszym wpisie), a publikowaniem postów może zajmować się każdy.

Jednak faktyczne docieranie do odbiorców oraz budowanie zasięgu, który przenosi się na sprzedaż produktów czy usług już takie łatwe niestety nie jest. Konkurencja jest ogromna i żeby wyróżnić się na tle tysięcy innych stron, trzeba posiadać skuteczną strategię oraz być bardzo regularnym i konsekwentnym w swoich działaniach.

Jeżeli Ty nie masz wystarczająco dużo czasu, aby samodzielnie prowadzić swoją stronę na Facebooku, skontaktuj się z nami!

Agencja bcweb zajmuje się kompleksowym prowadzeniem profili na platformie Facebook. Tworzymy strategię działań, plan komunikacji oraz zajmiemy się kompleksowym tworzeniem publikacji zarówno od strony copywritingu jak i graphic designu.

Zadbaj aby Twój biznes  był widoczny w sieci razem z bcweb i zapoznaj się z pełną ofertą naszych usług: OFERTA

 

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
NIP: 822 235 18 56
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych