Artykuły specjalistyczne dla klientów i branży marketingowej - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

#Poradnik marketingowy

  • Jak zabezpieczyć się przed utratą danych strony lub sklepu internetowego?

    Ci, którzy zgubili kiedykolwiek telefon wiedzą, jak to jest utracić dostęp do ważnych kontaktów, zdjęć, filmów, które były zapisane tylko na telefonie. W wielu przypadkach nie da się już odzyskać tych danych, a niektórych nie da się odtworzyć, jak fajny filmik nagrany zaledwie przed kilkoma dniami. Nieprzyjemna perspektywa, prawda?

    A teraz wyobraź sobie, że tracisz stronę, sklep internetowy lub blog. 

     

    czytaj więcej+
  • Płatności w sklepie internetowym - wszystko co powinieneś wiedzieć

    Z pozoru kwestia płatności za zakupy online to żaden temat. Przecież skoro Klient zdecydował się na produkt/usługę w naszym sklepie internetowym to można od razu uznać, że transakcja jest zrealizowana. Ale czy aby na pewno?

    czytaj więcej+
  • Gadżety reklamowe - lamersko czy fancy? O znaczeniu upominków reklamowych

    (....) gadżety reklamowe to kluczowe narzędzie marketingowe przekazujące wartości firmy i - paradoksalnie - wywołujące pozytywne emocje u odbiorców. Istotne jest tylko, by tworzyć je z głową, kierować do właściwych ludzi i rozdawać w odpowiednim miejscu. W tym tekście opowiemy Ci o znaczeniu gadżetów reklamowych dla wizerunku firmy i wyjaśnimy, dlaczego szczotka do włosów może być strzałem w dziesiątkę.

    czytaj więcej+
  • Błędy w identyfikacji wizualnej - o efektywnym psuciu tożsamości marki

    Błędy w identyfikacji wizualnej są powtarzalne jak serial M jak miłość emitowany na kanałach polskiej telewizji od wielu lat i stale od początku. O ile jednak trudno zarzucić błędy ludziom puszczającym powtórki, o tyle łatwo wskazać gafy popełniane przez firmy w komunikacji i budowaniu tożsamości swojej marki. Błędy te są nagminne i niewybaczalne, ale też ze względu na usprawiedliwioną niewiedzę właścicieli firm, którzy na własną rękę zajmują się marketingowymi działaniami - nieuniknione.

    czytaj więcej+
  • 10 dodatków, które zwiększą Twoją sprzedaż w sklepie internetowym - bo kupowanie musi być miłe, szybkie i wygodne

    Sklep internetowy jest po to, żeby jego właściciel sprzedawał, a konsumenci kupowali. Szybko, łatwo i bez wychodzenia z domu. Sprawa wydaje się prosta, nie żyjemy w średniowieczu, żeby nie wiedzieć, jak to zrobić. Pandemia nauczyła tych, którzy wcześniej nie zainwestowali w sklep internetowy, że najwyższa pora, by jednak zainwestować.

    czytaj więcej+
  • Strony WCAG - dostępność stron internetowych

    Coraz więcej klientów pyta nas, czym właściwie jest WCAG, czy ich firma powinna mieć witrynę zgodną z WCAG i czy w naszej agencji tworzy się strony zgodne z tym dokumentem. Otóż WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) to, mówiąc po polsku, wytyczne dotyczące ułatwień w dostępie do treści publikowanych w internecie...

    czytaj więcej+
  • Jak stworzyć nazwę firmy? (czyli o tym, że geniusz namingu to coś innego, niż myślicie)

    W tym artykule opiszemy kompleksowo proces powstawania nazw firm realizowany przez zespół kreatywny bcweb.pl. Wyjaśnimy, dlaczego należy unieważnić wizję geniuszy namingu, dlaczego wyimaginowana prośba do geniusza z akapitu wyżej sformułowana jest źle, niepełnie, zbyt ogólne i dlaczego należy ją uzupełnić o porządne zdania złożone zawierające mnóstwo określeń i informacji związanych z firmą. Obalimy mity na temat tego, że wymyślanie nazwy zajmuje trzy sekundy na rzecz popartej doświadczeniem tezy, że zajmuje to od kilku do nawet kilkunastu dni.

    czytaj więcej+
  • Sklep internetowy w agencji? Podpowiadamy, jak się przygotować

    Nie poradzimy sobie, jeśli nie przekażesz nam podstawowych surowców i informacji związanych z Twoją firmą: loga, księgi znaku, materiałów graficznych, tekstów do sekcji "O nas", "Nasza oferta", "Nasz zespół" etc. Musimy wiedzieć, w jakiej branży działasz i co masz do zaoferowania potencjalnym klientom. W tym artykule rozszerzymy nasze porady - opowiemy, jakie materiały są niezbędne do stworzenia sklepu internetowego.

     

    czytaj więcej+
  • Strona www w agencji? Podpowiadamy, jak się przygotować

    Tworzenie witryny to nie jest praca jednej strony, czyli agencji marketingowej. Nie wystarczy zlecenie nam stworzenia www, wpłacenie pieniędzy i czekanie na świetne efekty. To dzieło dwóch stron - my nie istniejemy bez Ciebie, Twoja witryna internetowa nie zaistnieje bez nas. Nie myśl sobie teraz, że, ojej, skoro tak, to pewnie będziemy wydzwaniali do Ciebie po kilka razy dziennie i pisali dziesiątki maili przez cały okres trwania prac. Nie. Właściwie jesteś nam potrzebny tylko na początku.

    czytaj więcej+
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Bądź ekspedientem i doradcą

    Zakupy online robi już 62% użytkowników internetu (badania Gemius na temat e-commerce z czerwca 2019 r.), więc tendencja jest zdecydowanie wzrostowa i niedługo pytanie o to, czy ludzie częściej decydują się na zakupy przez internet, czy jednak stacjonarnie, wcale nie będzie śmieszne i bezzasadne.

    czytaj więcej+
  • Czy Twój sklep internetowy wzbudza zaufanie? Lepiej, żeby klienci się nie bali

    Od czasu sprzedaży książek przez Jeffa Bezosa (Amazon) minęło ponad ćwirćwiecze, więc teoretycznie kwestia e-sklepów powinna być dopracowana do perfekcji, szczególnie jeśli chodzi o ich bezpieczeństwo. Ale to naprawdę tylko teoria.

    czytaj więcej+
  • Kartki świąteczne do śmieci, czyli o naszym najnowszym fuck-upie

    Zaprojektowanie kartek świątecznych nie wydaje się niczym trudnym, ale spójrzmy na to inaczej: istnieją miliony najróżniejszych kartek, a większość z nich kojarzy się wyłącznie z taniością i kiczem. To niełatwe zaprojektować niebanalną kartkę świąteczną, dlatego potraktowaliśmy zalecenie jako ponadstandardowe wyzwanie. Stworzyliśmy kilka wersji, żeby wyłonić najlepszą. O wyborze zwycięzcy decydowała spora część naszego zespołu...

    czytaj więcej+
  • Nazwy firm - kreatywnie czy tendencyjnie? To zależy

    Ośrodki szkolenia kierowców to wprawdzie inna branża niż zakłady pogrzebowe, ale odbiór marki przez klienta i motywy wyboru danej firmy mogą być właściwie podobne. Całkiem różne od tych, którymi kierują się ludzie wybierający lokal na piwny wieczór czy miejsce na lunch, gdzie musi być oryginalnie, fancy i zachęcająco.

     

    czytaj więcej+
  • Wyobrażenie o idealnej www
    a rzeczywistość - 5 błędów, z których trzeba się wyprowadzać

    (...) Będziemy mówić o pewnych wyobrażeniach, które mamy na dane tematy i których się kurczowo trzymamy, uważając je za świętą prawdę i nie pozwalając innym przekonać się, że nie zawsze mamy rację. Opowiemy Wam o tym, jakich rozwiązań oczekują od nas klienci na swoich witrynach i dlaczego trzeba ich przekonywać, że to, czego chcą, wcale nie jest cool.

    czytaj więcej+
  • Telefon w 28 sekund? O CallPage’u i wyższej sprzedaży

    Prezes i współzałożyciel CallPage, Ross Knap, w jednym z wywiadów opowiedział, jak to się stało, że postanowił założyć CallPage. Otóż pracował w firmie doradczej i zajmował się m.in. optymalizacją konwersji stron internetowych. Chodziło o to, żeby zwiększyć liczbę telefonów z www. 

    czytaj więcej+
  • Hej! Masz starą stronę internetową! - O konieczności odświeżania www

    Co ile lat robisz remont swojego mieszkania? Co ile lat odmalowujesz w nim ściany, bo straciły świeżość, pobrudziły się i gołym okiem widać, że wymagają ingerencji pędzla? Podejrzewamy, że dosyć często, przecież ściany szybko się brudzą. Nikt nie chce, żeby jego mieszkanie wyglądało staro i niechlujnie. Czy tak samo myślisz o własnej stronie internetowej, która ma już, powiedzmy, 2-3 lata, a może i więcej?

    czytaj więcej+
  • Formularz na stronie internetowej - po co go mieć? Zadbaj o wysoką konwersję

    Pojęcia konwersji raczej nie przenosi się na życie codzienne, konwertujące kurki brzmią dość absurdalnie. Słownik Języka Polskiego twierdzi, że konwersja w ogólnym sensie jest zmianą postaci czegoś, transformacją czegoś w coś. I właściwie na tej definicji można się zatrzymać, bo w marketingu właśnie o to z konwersją chodzi: mieć cel, podjąć działania, osiągnąć ten cel. Przekształcić swoje plany w coś rzeczywistego.

    czytaj więcej+
  • Twoja witryna a skoki narciarskie - o szybkości ładowania strony internetowej

    O ile gry w skoki narciarskie nie wyłączaliśmy w momencie, gdy się zacinała czy działała zbyt wolno, z wejścia na stronę internetową zwykle rezygnujemy, gdy nie ładuje się w tempie ekspresowym. Jeśli chodzi o stronę z usługami, które nas interesują, szukamy wówczas innej, szybszej. Innymi słowy - właściciel “powolnej” strony traci klienta.

     

    czytaj więcej+
  • Podglądanie jest dobre - o narzędziu Hotjar

    Zgodnie z teorią Freuda, podglądanie jest w porządku, jeśli służy rozwojowi. Bo jakim pisarzem byłby pisarz nie czytający innych pisarzy? Jakim malarzem byłby malarz, który nie patrzyłby, nie podglądałby świata, ludzi? No i wreszcie (choć o tym już Freud nie mówił) - jakim marketerem byłby marketer, który nie miałby wglądu w analityczne narzędzia, służące do obserwacji ruchu na stronie?

    czytaj więcej+
  • Sklep internetowy to nie monopolowy - klienci nie znajdą Cię od razu

    “Dlaczego mój sklep od razu nie zarabia?” - pytają klienci, którym dopiero co uruchomiliśmy sklep internetowy. No właśnie dlatego, że sklep internetowy nie jest tym samym, co stacjonarny sklep monopolowy, gdzie wystarczy jaskrawy napis “Alkohole 24h”, żeby klienci tłumnie zaglądali.

    czytaj więcej+
  • Jak założyć sklep internetowy? Przyszły właścicielu, odrób pracę domową

    Niektórzy myślą, że kupienie karnetu na siłownię wystarczy, żeby schudnąć. Niektórzy myślą, że wystarczy zdawać sobie z czegoś sprawę, żeby to zmienić. Niektórzy myślą, że sklep internetowy w stu procentach zrobi za nich agencja marketingowa. Niektórzy myślą, że wystarczy, by sklep internetowy działał, a od razu zacznie na siebie zarabiać. Bzdury.

    czytaj więcej+
  • Blogować każdy może (tylko o czym?)

    W poprzednim artykule pisaliśmy o tym, dlaczego warto prowadzić firmowy blog. Wyjaśniliśmy powody, dla których jest to jedna z najbardziej skutecznych (i całkiem darmowych) form reklamy. Tekst, który właśnie czytasz, to jego pewnego rodzaju kontynuacja - zależy nam na przedstawieniu potencjalnych tematów, które powinny być na blogu poruszane, a także na zaprezentowaniu właściwej postawy samego blogera.

    czytaj więcej+
  • Po co mi blog?

    Powiedzmy, że masz małą lub średnią firmę. Wiedziałeś, jak ważna jest reklama w sieci i że bez niej trudny jest obecnie rozwój biznesu - jak nie można Cię znaleźć w internecie, to jakby Cię w ogóle nie było. Dlatego właśnie zleciłeś agencji reklamowej stworzenie profesjonalnej witryny. Project manager tworząc koncept realizacji oczywiście zaproponował Ci dodanie sekcji z blogiem….

    czytaj więcej+
  • Pokaż mi swoje logo, a powiem Ci, kim jesteś O znaczeniu logo i identyfikacji wizualnej

    (...) Jakie wartości chcesz przekazać poprzez logotyp? Jeśli właściciel firmy zdaje sobie sprawę, jak ważną funkcję pełni logo, nigdy nie zdecyduje się na zlecenie wykonania go laikowi albo - jeszcze gorzej - nie zacznie sam próbować swoich sił w Paincie.

    czytaj więcej+
  • Jak zrobić masę bez gainera? O samodzielnej optymalizacji Twojej witryny

    Sprawa z siłownią jest prosta. Chcesz robić masę. Idziesz na siłownię. Rozmawiasz z trenerem personalnym. Potem przez kilka miesięcy realizujesz plan treningowy i przestrzegasz diety z nadwyżką kaloryczną. Ciężka i czasochłonna praca. Albo inaczej. Chcesz szybkich efektów, więc ładujesz dodatkowo pieniądze w gainer, kreatynę i inne suple. Z optymalizacją Twojej witryny jest bardzo podobnie...

    czytaj więcej+
  • Copywriter to czarodziej - o tekstach reklamowych w świecie mugoli

    Autorka Harrego Pottera pisała, że jeśli w dobie komputera sztuka czytania zanika, to niezawodny znak, że jesteśmy mugolami. Kim jest “mugol”? To człowiek zwyczajny. Przeciętny. Nieczytający. Nie czarodziej! A może to nie wina bierności i przeciętności człowieka, a po prostu kwestia słabych, nudnych tekstów, czyli tego, że czasem copywriterzy także są mugolami? Może to przez słabych copywriterów mugolstwo wzrasta?

    czytaj więcej+
  • Uwierzmy w doskonałość - dekalog najczęściej popełnianych błędów przy realizacji strony internetowej

    Stworzenie strony internetowej przy współpracy z agencją wbrew pozorom wcale nie jest jednoznaczne ze stworzeniem strony idealnej. Mówimy o tym z pełną świadomością. Błędy zdarzają się zarówno po stronie danej agencji marketingowej, jak i po stronie klienta. Zanim więc wybierzesz swojego webmastera, sprawdź, czego powinieneś od niego oczekiwać, a także - czego powinieneś oczekiwać od siebie.

    czytaj więcej+
  • Kampanie Facebook Ads

    Kampanie Facebook Ads to reklamy prowadzone na wszystkich placementach platformy Facebook oraz Instagram. Chcesz, aby Twoje posty zobaczyło więcej osób? A może zastanawiasz się jak pozyskać nowych klientów? To wszystko jest możliwe, nawet jeśli nie masz rozbudowanej sieci followersów na swoim Fanpage’u. 

    czytaj więcej+

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
+48504 418 904
PON - SOB 9:00 - 18:00
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych