Uzbrojeni w SEO. Do czego jest nam to właściwie potrzebne? - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

Uzbrojeni w SEO. Do czego jest nam to właściwie potrzebne?

Internet, a szczególnie wyszukiwarka Google, dla coraz większej liczby osób staje się podstawowym źródłem wiedzy – także tej dotyczącej marek, produktów czy usług. Jeśli zależy Ci na dotarciu ze swoją ofertą do jak najszerszego grona odbiorców, widoczność online jest tym czynnikiem, którego nie możesz pomijać. Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w Internecie, to są tam Twoi klienci. Sprawdź, czym jest SEO, dlaczego warto pozycjonować firmową stronę lub e-sklep i jak prowadzić skuteczne działania w zakresie pozycjonowania witryny sieci.

Dlaczego pozycja w rankingu stron jest ważna?

Czy po wpisaniu dowolnego hasła w okienko wyszukiwarki zdarzyło Ci się kiedyś przejść dalej niż na pierwszą stronę wyników wyszukiwania? Jeśli tak, to jesteś w zdecydowanej mniejszości. Aż 91% internautów deklaruje, że skupia swoją uwagę wyłącznie na czołowych pozycjach rankingu. Co więcej, strony z trzech pierwszych pozycji zwykle przejmują ponad połowę całego ruchu internetowego.

Witryn, które znajdują się na dalszych pozycjach, prawie nikt nie odwiedza, przez co ich właściciele nie mają szans, by skutecznie konkurować na rynku zarówno jeśli chodzi o kształtowanie świadomości marki, budowę popularności, jak i zwiększanie przychodów ze sprzedaży.

SEO a pozycjonowanie – co oznaczają te terminy?

Jeśli marketing internetowy nie jest dla Ciebie całkowitą nowinką, być może wiesz, że wielu specjalistów od reklamy online używa zamiennie terminów „SEO” oraz „pozycjonowanie”. Nie jest to błędem, choć SEO (ang. Search Engine Optimization) dosłownie oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki internetowej. Tymczasem pozycjonowanie to określenie szerszego procesu, w skład którego oprócz optymalizacji poszczególnych elementów serwisu wchodzą także inne działania, jak np. tworzenie wartościowej treści, audyt SEO, dobór słów kluczowych czy zewnętrzny link building.

Jednak w polskim Internecie przyjęło się, że SEO to pozycjonowanie, gdyż oba terminy co do zasady odnoszą się do tej samej usługi oferowanej przez wyspecjalizowane w marketingu online agencje interaktywne.

Jak SEO może pomóc w budowaniu widoczności w wyszukiwarce?

To właśnie skuteczne pozycjonowanie może sprawić, że Twoja firmowa strona www, blog lub sklep internetowy znajdą się na jednej z czołowych pozycji rankingu Google na istotne dla Ciebie i Twoich klientów słowa kluczowe. To z kolei pozwoli Ci dotrzeć z ofertą do tysięcy nowych użytkowników, budować silną markę i sprzedawać więcej. Jest więc o co zawalczyć, tym bardziej że efekty pozycjonowania mogą okazać się nie tylko spektakularne, ale także długotrwałe.

Pozycjonowanie w Google – najważniejsze korzyści dla Twojego biznesu

Aby dostrzec pełne spektrum korzyści płynących ze skutecznego pozycjonowania marki w wyszukiwarce, warto spojrzeć na SEO nie tylko jak na narzędzie służące do generowania wyższego ruchu w serwisie czy e-sklepie. Widoczność w Google, która nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach na świecie ma największe udziały w rynku wyszukiwarek internetowych, to dla każdej firmy szereg dodatkowych korzyści, takich jak:

  • długoterminowe efekty kampanii – wzrost ruchu widoczny jest również po zakończeniu pozycjonowania,
  • skalowalność – zasięg działań SEO można elastycznie dopasowywać do własnych potrzeb,
  • poprawa funkcjonalność witryny oraz jej unowocześnienie,
  • posiadanie unikalnej, wartościowej i skutecznej marketingowo treści w swoich serwisach,
  • możliwość kreowania wizerunku eksperta,
  • zwiększony poziom zaufania do marki,
  • realny sposób, by wyprzedzić konkurencję.

Czy warto samodzielnie pozycjonować stronę?

W Internecie nie brakuje poradników, a także darmowych oraz płatnych szkoleń i kursów na temat samodzielnego pozycjonowania witryny internetowej. Warto jednak zdać sobie sprawę z faktu, że osoba, która nie ma wystarczającej wiedzy oraz doświadczenia, raczej nie będzie w stanie osiągnąć zakładanych efektów. Samodzielne pozycjonowanie prowadzone metodą prób i błędów, zamiast przybliżać do zamierzonego celu, może wymiernie od niego oddalać.

Skuteczna optymalizacja stron wymaga nie tylko wiedzy i bogatego doświadczenia, ale również nieustannego monitorowania efektów, do czego potrzebne są specjalistyczne narzędzia. Samodzielne prowadzenie działań SEO tylko teoretycznie może wydawać się sposobem na oszczędności. W praktyce naprawa popełnionych błędów może okazać się bardzo kosztowna, przy czym nie chodzi tu wyłącznie o pieniądze, ale także o stracony czas.

Dlaczego skorzystanie z usług agencji SEO to dobry pomysł?

Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści pozycjonowania, warto zadbać o profesjonalną kampanię i powierzyć obsługę SEO doświadczonym specjalistom. Współpraca z agencją interaktywną pozwala skorzystać z doświadczenia oraz wsparcia zatrudnianych przez nią ekspertów. Zwykle za obsługę jednego klienta odpowiadają specjaliści z wielu branż, co gwarantuje kompleksowe wsparcie. Nie musisz również samemu opłacać dostępu do specjalistycznych narzędzi czy kursów SEO. Warto dodać, że powierzając pozycjonowanie specjalistom, uwalniasz czas i moce przerobowe swoje oraz swojego zespołu, mogąc w pełni skupić się na strategicznych zadaniach firmy. Jeśli szukasz sprawdzonej agencji, polecamy naszego partnera – Grupę TENSE. 

 

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
NIP: 822 235 18 56
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych