SEO czy Google Ads? - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

SEO czy Google Ads?

SEO czy Google Ads?

Jeśli posiadasz własną stronę www, sklep internetowy lub blog z wartościowymi treściami, zbudowanie odpowiedniej widoczności marki w sieci powinno być Twoim priorytetem. W tym celu możesz wykorzystać wiele narzędzi z obszaru digital marketingu. Do najczęściej stosowanych metod promocji w sieci należy pozycjonowanie stron internetowych oraz reklamy Google Ads. Czym charakteryzują się oba rodzaje działań, jakie korzyści przynoszą właścicielom stron i która forma promocji online sprawdzi się w biznesie? Sprawdź nasze praktyczne porady i poznaj kluczowe różnice pomiędzy SEO i PPC.

 

Czym jest SEO?

SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization), to złożony i wielowymiarowy proces, obejmujący szereg komplementarnych względem siebie działań. Ich podstawowym celem jest zajęcie przez witrynę jak najwyższej pozycji na określone frazy i słowa kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwania SERP). Choć SEO jest procesem, który można wykonywać z myślą o budowaniu popularności we wszystkich rodzajach wyszukiwarek, w praktyce najczęściej wspomina się o pozycjonowaniu stron w Google, ponieważ to właśnie z niej korzysta ponad 97% polskich internautów.

Dlaczego mówi się, że pozycjonowanie stron www to proces? Przede wszystkim dlatego, iż obejmuje ono wiele działań, które muszą zostać wdrożone w odpowiednim momencie w ramach indywidualnie zaprojektowanej strategii SEO. Na efekty optymalizacji serwisu pod wyszukiwarkę zwykle trzeba poczekać, a poszczególne czynności wymagają monitorowania i nierzadko także dodatkowego działania w celu poprawy efektów.



Poniżej znajdziesz najważniejsze etapy pozycjonowania każdego serwisu webowego.

  1. Szczegółowy audyt SEO strony internetowej.
  2. Określenie celów pozycjonowania oraz stworzenie strategii.
  3. Analiza i wybór odpowiednich słów kluczowych.
  4. Optymalizacja witryny.
  5. Budowa unikalnego contentu.
  6. Pozyskiwanie wartościowych linków z zewnętrznych serwisów.
  7. Analiza i poprawa efektów.
  8. Bieżące doradztwo oraz wsparcie.

 

Jakie korzyści daje pozycjonowanie?

Lista zalet pozycjonowania jest bardzo długa i nie kończy się na profitach wizerunkowych i sprzedażowych, jakie daje wysoka pozycja strony lub sklepu w Google. Umiejętnie prowadzone działania SEO skutkują poprawą funkcjonalności serwisu, przyciągają dodatkowy, wartościowy ruch i pozwalają stworzyć społeczność oddanych marce klientów. Topowa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza też wzrost zaufania do firmy, a nierzadko pozwala także zdobyć lub powiększyć przewagę nad konkurencją. Nie sposób pominąć kolejnych istotnego aspektów SEO, takich jak skalowalność pozycjonowania oraz możliwość precyzyjnej oceny jego rezultatów.

Czym są kampanie PPC?

Innym sposobem na zwiększenie konkurencyjności oraz budowanie silnej marki w sieci jest promowanie jej poprzez reklamy PPC, a więc kampanie Google Ads czy Facebook Ads. PPC to skrót od angielskiego terminu pay per click oznaczającego model rozliczenia za tego typu treści. Reklamy w formie tradycyjnych linków sponsorowanych, banerów, materiałów wideo czy grafik prezentowane są internautom na odwiedzanych przez nich stronach. Reklamodawcy ponoszą koszty wyłącznie w sytuacji, gdy użytkownik kliknie sponsorowany link i przejdzie na stronę lub do firmowego sklepu.

Już to podstawowe wyjaśnienie uwidacznia najważniejszą różnicę pomiędzy pozycjonowaniem a Google Ads. Podczas gdy działania SEO dotyczą organicznych (darmowych) wyników wyszukiwania, kampanie PPC pozwalają promować markę, produkt lub usługę w płatnych kanałach, takich jak m.in.:

  • sieć reklamowa i sieć wyszukiwania,
  • YouTube oraz inne usługi Google,
  • aplikacje mobilne,
  • serwisy partnerów,
  • media społecznościowe.

Jakie zalety ma inwestycja w reklamę Google Ads?

Podstawowym walorem płatnych kampanii PPC jest możliwość uzyskania szybkich efektów: reklama może być zaprezentowana niemal natychmiast i co istotne – trafia do starannie wyselekcjonowanych odbiorców. Konto reklamowe Google Ads zapewnia zaawansowane możliwości kierowania treści na użytkowników, na podstawie m.in.: wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań, aktywności czy historii przeglądania.

Reklamy PPC doskonale sprawdzają się zarówno wśród firm, które sprzedają swoje produkty, jak i oferujących różnorodne usługi. Mogą być niezwykle cennym wsparciem przy handlu towarami sezonowymi lub służyć do szybkiego podbicia wyników sprzedaży. Warto jednak pamiętać o tym, że efekty kampanii Google Ads choć szybkie, zwykle są krótkotrwałe – w odróżnieniu od pozycjonowania, które zapewnia długoterminowy wzrost widoczności, nawet po wielu miesiącach od zakończenia optymalizacji witryny.

Co lepsze: pozycjonowanie czy Google Ads?

Trudno o uniwersalną odpowiedź na tak postawione pytanie. Kampanie PPC mogą okazać się doskonałym wyborem, gdy potrzeba szybkiego i wymiernego efektu w postaci zwiększonej sprzedaży lub ściągnięcia ruchu do serwisu. W perspektywie długoterminowej skuteczniejsze może natomiast okazać się umiejętnie prowadzone SEO. Należy uwzględnić specyfikę oraz korzyści obu działań, mając na względzie również indywidualne cele biznesowe.

Warto również pomyśleć o połączeniu SEO i PPC, notując dodatkowe korzyści z ich synergii. Nieocenione w tej kwestii z pewnością okaże się wsparcie doświadczonej agencji interaktywnej, takiej jak nasz partner biznesowy – Grupa TENSE. Specjaliści podpowiedzą, jakie działania będą optymalne dla Twojego biznesu.

 




Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
NIP: 822 235 18 56
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych