Płatności w sklepie internetowym - wszystko co powinieneś wiedzieć - bcweb.pl
Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

Płatności w sklepie internetowym - wszystko co powinieneś wiedzieć

Płatności w sklepie internetowym - wszystko co powinieneś wiedzieć

 Z pozoru kwestia płatności za zakupy online to żaden temat. Przecież skoro Klient zdecydował się na produkt/usługę w naszym sklepie internetowym to można od razu uznać, że transakcja jest zrealizowana. Ale czy aby na pewno?

Wyobraź sobie sytuację – mijasz stragan z owocami i warzywami w Twojej okolicy. Widzisz, że są Twoje ukochane truskawki. Myślisz – nareszcie są! Kupuję! Ale kiedy wyciągasz swoją kartę płatniczą okazuje się, że można zapłacić tylko gotówką… A Ty akurat wracasz z joggingu i nie masz ze sobą portfela. Zawiedziony idziesz do domu z pustymi rękami.  Pewnie niektórzy powiedzą  -  bez przesady, to wyjątek, większość ludzi korzysta z różnych form dokonywania płatności i spokojnie dostosowują się do dostępnych opcji płatności. Pomyśl jednak – czy, w naszym przykładzie, Klient pójdzie do domu po gotówkę i zakończy zakupy?  A co jeśli po drodze minie inny stragan, na którym jest możliwość płatności kartą?

 

W internecie chcemy płacić szybko, wygodnie i bezpiecznie

Nasz przykład pokazuje jak ważny jest każdy element procesu zakupowego, również ten związany z dostępnymi opcjami płatności w Twoim sklepie internetowymi. Sprawdziliśmy więc co mówi na ten temat najnowszy raport „Płatności cyfrowe 2020” przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (https://bit.ly/Platnosci_cyfrowe_2020).

W internecie najchętniej płacimy za pośrednictwem:

  • szybkich przelewów online (tzw. Pay-By-Link) takich jak Przelewy24 - to w sumie 35% płatności za zakupy przez komputer, 
  • BLIKa - 26% użytkowników wybiera ten sposób dokonywania opłat,
  • przelewów tradycyjnych - 22% Klientów samodzielnie wpisuje dane przy wykonywaniu transakcji

wstaw

Widać wyraźny wzrost zainteresowania w szczególności płacenia BLIKiem, który w zestawieniu sposobów płatności za zakupy przez internet “wskoczył” w 2020 roku na 2-gą pozycję z 7-mego miejsca w 2019 roku. Rośnie także liczba transakcji zakupowych realizowana nowymi metodami płatności takimi jak Apple Pay, Google Pay. Z kolei przelew tradycyjny, z wpisaniem numeru rachunku, czy opcja płatności gotówką przy odbiorze traci na popularności. W 2020 roku rzadziej korzystano także z możliwości wysyłki za pobraniem czy płatności kartą przy odbiorze u kuriera. 

Analizując raport można zaobserwować, że Klienci coraz chętniej korzystają z nowoczesnych a zarazem szybszych i bezpiecznych metod płatności w internecie. Warto więc przeanalizować kim są Klienci Twojego sklepu internetowego i zaproponować im możliwość płacenia za zakupy zgodne z ich przyzwyczajeniami. Im więcej opcji do wybrania tym mniejsze ryzyko, że kupujący w ostatnim etapie zrezygnują z zakupu.  

proces płatności 

Co to za różnica jak kupujący zapłaci przez internet?

W sumie dla Ciebie żadna ;). Ale dla kupującego ma to znaczenie. Dlatego warto przeanalizować jakie preferencje mają Twoi kupujący i zaproponować im dopasowane rozwiązania.

Przedstawimy jakie masz opcje do wyboru, zaczynając od tych najbardziej popularnych.

    1. Szybki przelew online inaczej Pay-By-Link  - prosta i wygodna metoda płatności. Po dokonaniu zakupu i kliknięciu w “zapłać” Klient zostaje przekierowany na formatkę z listą banków. Wystarczy, że Kupujący znajdzie swój bank i kliknie w jego ikonę. Po wpisaniu haseł dostępu od razu wyświetla mu się strona do realizacji przelewu w witrynie banku. Nie musi nic uzupełniać – jest kwota przelewu i numer rachunku odbiorcy. Po dokonaniu płatności, dzięki pośrednikowi i kupujący i sprzedający otrzymują potwierdzenie dokonania płatności. Sprzedający nie czeka więc aż przelew „fizycznie” wpłynie na jego konto tylko od razu wysyła towar. Skraca to znacznie czas transakcji.
    2. BLIK – ta metoda płatności jest dla osób posiadających konto w banku obsługującym BLIK. Szybko i bezpiecznie - wystarczy w aplikacji banku w telefonie wygenerować kod do  transakcji, wpisać go w przeglądarce, potwierdzić i gotowe. Podobnie jak przy Pay-By-Link, dzięki pośrednikowi, od razu można przystąpić do realizacji zakupu.
    3. Karty płatnicze – tu zazwyczaj kupujący musi się więcej „napracować”  - wpisać numer karty, datę ważności, kod CVV2 plus ewentualnie jednorazowe kody, aby autoryzować transakcję. Zależy to od zabezpieczeń stosowanych przez bank. Warto pamiętać, że w przypadku płatności kartą informacje o wpływie środków za zakupy otrzymamy dopiero po ich zaksięgowaniu. 
    4. PayPal – wirtualny portfel, gdzie zapisane są dane finansowe i adresowe. Kupujący podczas zakupu przez internet po prostu loguje się do swojego konta PayPal i potwierdza transakcję. Nie musi robić nic więcej, bo wszystkie dane niezbędne do dokonania zakupu są zapisane. Po zatwierdzeniu płatności przez sprzedającego (przeważnie dzieje się to automatyczne) system PayPal finalizuje przelew. 
    5. Przelew tradycyjny – podajesz na stronie dane do przelewu: numer konta i dane właściciela rachunku. Nie ma tu automatyzacji – kupujący sam musi wejść na stronę swojego banku, zalogować się i znaleźć opcję przelewy. Następnie ręcznie wpisuje wszystkie dane. Płatność widoczna jest na Twoim koncie dopiero po zaksięgowaniu  przelewu. W opcji tej wydłuża się czas zakupu.
    6. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
    7. Płatność kartą przy odbiorze u kuriera.
    8. Wysyłka za pobraniem – kurier dostarczając przesyłkę otrzymuje gotówkę od zamawiającego. Tę formę wybierają zazwyczaj Klienci, którzy nie posiadają konta w banku. Warto o tym pamiętać i umożliwić zakupy również takim osobom .
    9. Google Pay – wygodne i bezpieczne rozwiązanie dla tych, którzy kupują przez urządzenia mobilne: telefony komórkowe lub smartwatche. Aplikacja Google Pay zachowuje dane karty płatniczej, co ułatwia finalizację transakcji. Kupujący w sklepie on-line, po wybraniu tej opcji płatności, wybiera kartę, którą chce się zapłacić za zakupy. Można też dodać kartę w momencie płatności. Google Pay automatycznie przekaże sprzedawcy dane adresowe i karty - nie ma potrzeby wypełniania dodatkowych formularzy czy rejestracji. Na koniec wystarczy potwierdzić zakup.
    10. Apple Pay – system dedykowany dla użytkowników urządzeń mobilnych czy smartwatchy marki Apple. To proste i bezpieczne rozwiązanie działa podobnie jak Google Pay – w usłudze tej zapisane są informacje potrzebne do finalizacji zakupów: adres do wysyłki oraz karta płatnicza. Po wybraniu tej opcji płatności wystarczy tylko potwierdzić transakcję i gotowe.   
    11. Inne: między innymi płatności ratalne (np. e-Raty oferowane przez BNP Paribas, Alior Bank, mBank, Santander Consumer Bank), płatności SMS-em premium, płatności z odroczonym terminem,  PayPo, płatności z wykorzystaniem kodu QR.

opcje_płatności 

Którą bramkę wybrać?

Jak widać możliwości jest wiele. Do udostępnienia ich w Twoim sklepie internetowym niezbędne jest nawiązanie współpracy z pośrednikiem systemów płatności. Na polskim rynku masz do wyboru wielu takich pośredników, np. Przelewy24, PayU, Dotpay, tpay, FONDY, CashBill, Blue Media, paynow od mBanku. Porównując różnych dostawców warto wziąć pod uwagę oferowane opcje płatności, opłaty i prowizje, ale także opinie klientów.

Jako bcweb.pl od wielu lat współpracujemy w tym zakresie z firmą Przelewy24 - https://www.przelewy24.pl/. Cenimy ich za pełen profesjonalizm i niezawodność. Dlatego naszych Klientom rekomendujemy tego dostawcę systemu płatności do sklepu internetowego.

przelewy24 

 

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
NIP: 822 235 18 56
W sprawie pracy zapraszamy do kontaktu pod adresem: 
rekrutacja@bcweb.pl
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych