Nasza strona używa ciasteczek (cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Za pomocą ustawień przeglądarki możesz określić warunki ich przechowywania.

Jak założyć sklep internetowy? Przyszły właścicielu, odrób pracę domową

Niektórzy myślą, że kupienie karnetu na siłownię wystarczy, żeby schudnąć. Niektórzy myślą, że wystarczy zdawać sobie z czegoś sprawę, żeby to zmienić. Niektórzy myślą, że sklep internetowy w stu procentach zrobi za nich agencja marketingowa. Niektórzy myślą, że wystarczy, by sklep internetowy działał, a od razu zacznie na siebie zarabiać. Bzdury.

Zacznijmy od kwestii trzeciej, bo przykład z siłownią jest zbyt absurdalny, a w temacie drugiego autorka nie ma kompetencji i psychologicznego wykształcenia. Chodzi o to, że my, jako agencja, bardzo dużo możemy. Z przyjemnością zrobimy dla Ciebie sklep internetowy. Zadbamy o jego projekt graficzny, o zasady user experience, o zakodowanie, o nowoczesność, minimalizm i jak najprostsze procesy zakupowe. Co więcej, będzie nam bardzo miło, że się do nas odzywasz, odezwiesz, że jesteś lub byłeś naszym klientem, że nam zaufałeś lub zaufasz, że chcesz właśnie u nas postawić swój sklep internetowy. Cieszymy się, ponieważ bez tego nasza praca nie miałaby sensu. Jednak mimo wszystko zdecydowaliśmy się napisać ten artykuł, żebyś Ty, przyszły właścicielu sklepu internetowego, wiedział, jak się do współpracy z nami przygotować. Dlaczego? Bo są rzeczy o Twojej firmie, które wiesz i możesz zrobić tylko Ty.

wizualizacja-akapitu-pierwszego-sklepy-internetowe

Kwestie prawne

Skoro zakładasz sklep internetowy, będziesz potrzebował od swoich klientów danych osobowych. Musisz znać ich imiona i nazwiska, musisz znać adresy, na jakie prześlesz produkty, które sprzedajesz. Głośne wydarzenia z maja 2018 roku związane z RODO na pewno sprawiają, że o tym myślisz. Warto zainteresować się sprawą wcześniej i podpisać odpowiednią umowę z GIODO, czyli Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych. Powinieneś też wiedzieć o tym, że każdy serwis internetowy musi być zaopatrzony w dokument z polityką prywatności i zgodnym z prawem komunikatem Cookies. Czy masz już takie dokumenty? Agencja nie zdobędzie ich za Ciebie, dlatego warto skorzystać z usług firm, oferujących stworzenie spersonalizowanego regulaminu sklepu internetowego.

współpraca-grafika-ze-sztafetą

Kolejne umowy i regulaminy

Poza umową dotyczącą danych osobowych, pomocna byłaby umowa z kurierem. Trudno dzisiaj stwarzać dużą konkurencję samą ceną produktu, który oferujesz. Oczywiście wiele zależy od tego, czym się dokładnie zajmujesz, ale chodzi o to, że mimo wszystko w Internecie istnieją dziesiątki firm z usługami zbliżonymi do Twoich. Trudno obniżać ceny w nieskończoność, żeby klienci wybierali właśnie Ciebie. Zaoferuj więc chociaż imponująco ekspresową przesyłkę. Wszyscy lubimy, gdy następnego dnia mamy ją u siebie w domu, a nie wypatrujemy kuriera przez tydzień - to zostawia złe wrażenie i wywołuje frustrację. Dobra umowa to dobre wrażenie przesyłkowe!

*Jest jeszcze jedna umowa, bez której nie dasz rady funkcjonować. Chodzi o rodzaj płatności, jaki chcesz zaoferować w swoim sklepie internetowym. Koniecznie zaczytaj się w ofertach firm, które zajmują się płatnościami.

wizualizacja-przesyłek-kurierskich

Content

...którego nie stworzy bez Twojej pomocy żaden copywriter. Nasza copywriterka mogłaby powiedzieć, że przecież taki nie istnieje, ale popełniłaby błąd. Chodzi o Twoje własne zasady sprzedażowe, które mają obowiązywać w sklepie internetowym. Czy masz swój własny regulamin, czy wiesz, co odpowiedzieć, gdy copywriter zapyta Cię o zwroty, reklamacje, zasady panujące w Twoim sklepie? Warto wcześniej mieć przygotowane takie informacje, by osoby zajmujące się wstawianiem treści na Twoją stronę nie musiały czekać w nieskończoność i wstawiać słynne “lorem ipsum”, czyli treść, która nic nie znaczy, a która zostanie w którymś momencie zamieniona na treść właściwą. Nie lepiej od razu umieścić tę właściwą?

Content po raz drugi

Jeśli zlecasz stworzenie treści copywriterowi, to problemu raczej nie ma, on zaproponuje Ci unikatowe teksty opisujące zarówno Twoją firmę, jak i produkty, które sprzedajesz. Zaoferuje Ci prowadzenie bloga czy inne wartościowe działania. Jeśli wybierzesz dobrego copywritera możesz być pewny, że Twoja strona będzie się dobrze pozycjonowała w wyszukiwarkach dzięki tym treściom. Jeśli natomiast zdecydujesz, że chcesz sam, bez niczyjej pomocy, zamieszczać treści na swojej stronie, musisz pamiętać, że Twoje opisy powinny być nie tylko atrakcyjne słownie/frazowo dla algorytmów Google’a, ale także oryginalne, wartościowe, ciekawe, wyróżniające się. Pamiętaj, że opis Twojej działalności, przedstawienie sylwetek, polityki firmy, wzbudza zaufanie i - nie ma wyjścia - zawsze jest unikatowy, bo spersonalizowany. Warto się na nim skupić. To samo dotyczy opisów produktów - jeśli skopiujesz je z kilku innych sklepów internetowych, które sprzedają to, co Ty, po pierwsze, prawdopodobnie będą one nudne, bo brak zaangażowania piszącego łatwo w tekstach zauważyć - będą schematyczne, tendencyjne i nikomu nie będzie się chciało ich czytać, a dodatkowo - o ile nie wszyscy zorientują się, że treść jest skopiowana, wyszukiwarki mogą to wiedzieć i podcinać Ci skrzydła w kwestii pozycjonowania.

grafika-koszyk-jako-symbol-e-sklepu

Zdjęcia/grafika

Nie musisz mieć własnych zdjęć produktów i grafik na stronie. Każda agencja zaproponuje Ci skorzystanie z banków zdjęć. Webdesigner dobierze te najbardziej pasujące do Twojej branży. Jednak czy odwołując się do własnych doświadczeń, nie masz poczucia braku “ducha” i unikatowości na stronach, gdzie już na pierwszy rzut oka widać, że wszystkie fotografie zaczerpnięte są z banków zdjęć? Nie odradzamy korzystania z banków, czasami można tam znaleźć świetnej jakości fotografie wykonane przez profesjonalistów, ale własne zdjęcia dają większe poczucie oryginalności i autentyczności. Dodatkowo, sesja może okazać się naprawdę niewiele droższe od wykupienia randomowych grafik. Jeśli nie na całej stronie, to przynajmniej na podstronach z ofertą!

The end

Jeśli poważnie potraktujesz wszystkie punkty naszego artykułu, bądź pewny, że druga strona, czyli agencja, równie poważnie podejdzie do Ciebie - dostarczenie materiałów, które leży po Twojej stronie, jest czasami - paradoksalnie - czynnością trwającą najdłużej i niekiedy znacznie opóźniającą efekt końcowy, czyli uruchomienie sklepu internetowego. Współpraca musi być jednak obustronna. W kolejnym artykule opowiemy o tym, jakie działania podejmujemy MY, gdy Ty dostarczysz nam już wszystkie materiały, a Twoja strona będzie istniała w sieci i wyróżniała się swoją prostotą, oryginalnością i nowoczesnością. Zajrzyj też do sklepowej oferty bcweb.pl.

Autorka wpisu: Kinga Sabak

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Agencja Marketingowa Filip Bartnicki
+48504 418 904
PON - SOB 9:00 - 18:00
NIP: 822 235 18 56
Chcesz zacząć?

Czekamy na wiadomość!

informacją o administratorze i przetwarzaniu danych
informacją o administratorze i przetwarzaniu danych